zaterdag 22 september 2012

Seaside naar Hood River

2 september 2012

Vanochtend zijn wij uit Seaside vertrokken naar Hood River. De weg naar Hood River gaat door diverse National Forest Parken.  Je ziet  hier hele velden met gekapte bomen, waarop weer nieuwe aanplant is gezet. Op een bord langs de weg wordt dan vermeld, wanneer er gekapt, gepland is en wanneer ze dit weer mogen kappen (meestal 65 jaar later).

We hebben vanaf Troutdale de Columbia River Gorge gevolgd, dit is een  Scenic Route met allerlei stop en uitzichtpunten. We zijn gestopt bij allerlei watervallen, waarbij je meestal een aardig eindje  moet klimmen om er te komen, maar dan heb je ook een geweldig uitzicht.

Als eerste zijn wij bij Wakeena Falls gestopt, hier moesten we ongeveer een halve mijl steil omhoog klimmen om bij de waterval te komen. Het pad ging nog een stuk verder naar Fairy Falls, maar na een uur geklommen  te hebben, zonder dat we Fairy Falls zagen, zijn we maar omgekeerd, want we moesten nog een aantal andere watervallen bezoeken.

hood river 005

Wakeena Falls

hood river 013hood river 008

Uitzicht op de Columbia River

Hierna hebben wij een wandeling gemaakt naar Multnomah Falls. Het leek hier de koopgoot wel op zaterdagmiddag. Het was hier gewoon druk, zo druk hebben we het de hele vakantie nog niet gezien. Het was mooi weer en zaterdag, dus we denken dat er heel veel dagjes mensen hiernaar toe gekomen zijn.

hood river 017

Multnomah Falls

Hierna zijn wij naar Bridal Veil Falls gereden, ook hier moest weer flink geklommen en gedaald worden, maar tenslotte hadden we weer een geweldig uitzicht op de waterval.

hood river 024

De volgende waterval was de Horsetail Fall, een waterval die je vanaf de weg kan zien liggen. Geen geklim gelukkig dit keer.  Maar hier waren ook nog de Ponytail waterfalls, dus moesten we weer bergje op naar de volgende waterval. De Ponytail waterval is een wat kleinere waterval waar je onderdoor kunt lopen. Het was een pittige klim , maar erg leuk om te zien. Hierna waren we behoorlijk versleten van het continue bergje op en af , dus besloten we om naar ons hotel te gaan.

hood river 025hood river 037

Horse tail Fall                                                    Pony tail Fall

hood river 028

Vanavond slapen we in Hood River in het Best Western hotel. Het is een groot, mooi hotel gelegen aan de rivier. Helaas dit keer geen uitzicht op de rivier vanaf onze kamer.

We hebben hier in de bar eindelijk weer eens een Margarita gedronken (pas de tweede deze vakantie), waarna we in het restaurant zijn gaan eten. Het eten hier is echt geweldig, voor het eerst deze vakantie hebben wij op ons gemak heerlijk gegeten en gedronken.

Dus als dit verslag wat rommelig is komt dit door de Margarita en de wijn  Knipogende emoticon

Morgen gaan wij naar Mount Hood National Park.

P.s. gisteren kreeg ik een fortune cookie, met daarin de tekst: "Drink to your health". Mmmm, morgen weer een Margaritha, goed excuus.

Anoniem zei

Wauw wat een prachtige verhalen weer. heel veel plezier nog!